מחשבה בונה, מחשבה הורסת – כח המחשבה

    הרב אייל אונגר 1 Comment on מחשבה בונה, מחשבה הורסת – כח המחשבה
    16:49
    16.05.24
    יצחק אייזיקוביץ' No Comments on "סקופ בשידור חי": המחרוזת שכמותה טרם נראתה עד כה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבי ישראל בעל שם טוב אומר ש"במקום מחשבתו של אדם שם הוא נמצא" כי המחשבות שלנו הן מקור הכוח שלנו. המחשבות שלנו הן כלי אדיר.

    עוברות במוחנו כ-60.000 מחשבות בממוצע ביום. הן אלו שישפיעו על העתיד שלנו. המחשבות של היום הן תוצאות החיים של המחר. מחר אני אחווה את סיכום המחשבות של היום כמו שהיום אני חווה את סיכום המחשבות שהובילו אותי עד היום הזה.

    ואם נרצה להיזכר במה שחשבנו לפני שנה, לא צריך ללכת כל כך לאחור ולנסות לנבור בעבר ובמחשבות שלנו. פשוט נפקח את העיניים ונראה. מי החברים שלנו , מי המשפחה שלנו, מה העבודה שלנו, איפה אנחנו נמצאים בהתפתחות האישית שלנו. התוצאה של היום, אלו המחשבות של אתמול. החיים שלנו היום הם התוצאה של המחשבות שהיו לנו לפני שנה.

    היום אנחנו תוצאה של הבחירות של האתמול. אנחנו תוצאה של בחירת המחשבות של יום האתמול. ואם מישהו יאמר לנו שהוא אדם זורם וספונטאני ולא חושב עמוק כל כך על החיים שלו, על העתיד שלו, על הייעוד שלו, זו גם בחירה.

    פעם אחת לשים את המוח על ניוטרל, ואנחנו בירידה. נזרום נראה להיכן נגיע.
    העתיד שלנו ישתנה על ידי סגנון חשיבה שונה ואיכותי יותר מאשר עד היום הזה. כי אי אפשר לפתור בעיה עם אותה רמת חשיבה שאלינו נכנסנו וכך גם לא נוכל ליצור שינוי בעתיד שלנו אם נמשיך באותה רמת חשיבה של העבר שלנו.

    נצטרך לבחור חלומות אחרים, דמיונות אחרים, עומק חשיבתי שונה. להשקיע את החשיבה שלנו בלימוד וביכולת לפרש את המציאות במגוון רחב של אפשרויות. איך להגיב, איך לומר, איך להתבטא, איך לעשות טוב יותר לעצמנו ולאחרים.

    וכמו שרמת חשיבה ברמה שטחית לא תפטור את הבעיות שלנו בגלל שכנראה הבעיות שלנו נבעו מאותו סגנון חשיבה שטחי, כך גם עתיד חדש לא ייווצר על ידי אותו סגנון חשיבה כמו שבעבר שלנו.
    אנחנו שולטים בעתיד שלנו על ידי שליטה על המחשבות, על מה שעובר לנו במוח. בוא לא נשתעבד לסגנון חשיבה שטחי, ציני ורואה שחורות, אלא לסגנון חשיבה יצירתי, יוצר, שפועל ועושה.

     

    הרב אייל אונגר: מזכירות 054-8477627

    לרכישת ערכת שלום בית 1-700-500-024



    1 תגובות

    מיין תגובות